Activitatea datează din 1955, când frații Andrea și Luigi Chiavazza, deja proprietarul unei brutărie la intrarea în Casalgrasso, au închiriat vechea moară alimentată de apele canalului Rio Freddo, folosită pentru baterea cânepei și pentru măcinarea grâului și secară. Conducerea morii este încredințată fiilor lui Luigi, Bartolomeo (1924-2009) și Giuseppe (1936), care înlocuiesc vechile pietre de moară cu role mecanice, transformând moara de măcinat mare cu o capacitate zilnică de procesare de 120 de tone de grâu. În același an, Bartolomeo s-a căsătorit cu Giuseppina Bauducco din Pancalieri, care îi va fi mereu alături în conducerea morii.
Anii „miracolului economic” (1958-1964) sunt un progres în consum. Companiile introduc noi tehnologii, extind capacitatea de producție și extind rețelele de distribuție. Intreprinderile introduc noi tehnologii, extind capacitatea productiva si retelele de distributie. În 1959, frații Giuseppe și Bartolomeo Chiavazza cumpără moara și încep construcția clădirii transformate în silozuri și depozit. Potenţialitatea morii este adusă pentru prima dată la 280 de chintale pe zi, cinci ani mai târziu la 700, pentru a ajunge la 1300 de chintale la sfârşitul anilor '60 odată cu instalarea de noi cilindri.
Transportul pneumatic înlocuiește ascensoarele de cupe voluminoase și cohleele de recoltare. Conductele din lemn au fost inlocuite cu altele metalice la componente separabile. Mașinile de nouă concepție sunt mai puțin voluminoase, permit simplificarea diagramelor de lucru și îmbunătățirea randamentelor. Între timp, are loc o reclamă decisivă: Molino Chiavazza începe să producă făină în pachete pentru a servi primele supermarketuri din Lombardia. O provocare menită să condiționeze viitorul firmei și să dea roade în curând.
Anii 1970 și 1980
Brutăriile și industria de fabricare a pastelor sunt principalii clienți ai Molino Chiavazza; în diferite ocazii exportul către pieţele externe reprezintă o piaţă importantă. Între timp, magazinele de vânzare cu amănuntul organizate în creștere, destinate să absoarbă o cantitate tot mai mare de produse ambalate cu propria marcă sau a producătorului. Vânzările către supermarketuri asigură continuitatea vânzărilor pe parcursul anului, permit programarea producției și permit plasarea produselor pe tot sau pe cea mai mare parte a teritoriului național, fără a avea o structură comercială și de distribuție prea răspândită. Molino Chiavazza abandonează treptat clienții tradiționali pentru a se concentra pe aceste noi canale de vânzare, creând pachete cu marca unor semne comerciale.
În 1977, când am instalat zona de utilități, am numit capacitatea departamentului de ambalare. La începutul anilor 1980 sistemul de morărit are o capacitate productivă de 260 de tone pe zi de grău măcinat; într-un deceniu producție add la 400 de tone pe zi.
Anii 1990 și 2000
Înainte de a face orice comentariu, la începutul anilor 1990, Molino Chiavazza a realizat modernitatea pentru a produce și depune pachetul pentru supermarketuri. Între timp, șeful companiei a trecut la Luigi Chiavazza și soția sa Silvia Giacosa. La sfârșitul anilor optzeci, Chiavazza dobândește întregul control al unei alte companii, AL. NA., apoi transferat în zona industrială Pancalieri. Această companie, care furnizează un raft de supermarket, este specializată în ambalarea produselor de vânat mare pentru consumul final. La sfârșitul anilor 1990, peisajul competitiv devine mai complex: piața alimentară este din ce în ce mai aglomerată, iar comerțul domină.